Av Kjell Johansson Onsdagen den 21 juni, 2006 - 12:02: |
Nu finns det en uppdatering till 8.1b att hämta
Av Kaj Svartström Onsdagen den 21 juni, 2006 - 12:09: |
Jag försöker installera uppdateringen 8.1b, men tyvärr misslyckas det med följande meddelande: "Tidigare installation saknas", vilket inte stämmer, då jag har en fungerande version 8.1a. Vad ska jag göra?
Av Alf Christophersen (M00919) Onsdagen den 21 juni, 2006 - 12:14: |
HVis din versjon 8.1a er en oppdatering kan du forsøke å avinstallere denne og gå tilbake til backup-versjon (håper du krysset av for å lage en backup ved forrige oppgradering) og så oppdatere fra denne.
Det fungerte i hvertfall utmerket under beta-testingen.
Av Kaj Svartström Onsdagen den 21 juni, 2006 - 12:20: |
Tack Alf! Det fungerade enligt din anvisning.
Av Joel Vogler Onsdagen den 21 juni, 2006 - 13:53: |
Efter uppdatering till 8.1b har jag fått problem med utskriften:
Strax innan uppdateringen gjorde jag en utskrift av Antavla/Släktmatrikel (i trädform) och hade i "Sidans utformning" valt "Skriv jämna sidor spegelvända" för att kunna göra dubbelsidiga utskrifter. Det blev jättesnyggt.
Efter uppdateringen blir samma utskrift med samma inställningar bedrövlig! Vissa av de lodräta linjerna hamnar på fel ställen (sidförskjutna).
Det verkar som om spegelvändningen i 8.1b fallerar för träddelar som sträcker sig över en sidbrytning, och det gäller både för udda och för jämna sidor.
Kan jag hoppas på en snabb korrigering av 8.1b eller bör jag återgå till 8.1a? För inte kan det väl vara mitt fel??
Av Karl-Olof Reinlund Torsdagen den 22 juni, 2006 - 08:02: |
Igen hade jag även samma besvär med uppdateringen måste göra om all installation från orignal CD,n och alla uppdateringarna. Varför?
Har någon annan problem i 8.1b att få det senaste inmatade (F6) att fungera på notisen "Källa" och "Efternamn"?
De senast inmatade finns nog i listan under pilen men de hittas inte direkt på t.ex. fösta bokstaven och F6. Vad har hänt?
Av Folke Strandberg M00567 Torsdagen den 22 juni, 2006 - 08:09: |
Disgen 8.1b
Många års petande med tecken för ny rad är nu över och det tackar vi hjärtligt för.
Lyckan hade varit fullständig om det också kommit ett märke på centrumpersonens partner för att visa, att denna varit gift 2 ggr eller fler.
Ett litet fel har insmugit sig: I vigselnotisen sitter det nu en punkt efter ordet "med", ex
Gift ..... ..... med. efterföljande ana.
Detta rättas omgående hoppas jag.
Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Torsdagen den 22 juni, 2006 - 09:50: |
Svar till Karl-Olof Reinlund
Beträffande sökning i snabbvalslistan med F6 är detta ett fel som uppstått i ver 8.1b och blev observerat omedelbart efter att uppdateringen blivit tillgänglig. Felrapport om detta finns redan för åtgärd.
Felet består i att när F6 används så väljer programmet det namn som finns på raden under. Felet uppträder konsekvent i alla snabbvalslistor när tangenten F6 används. Om man däremot i snabbvalslistan markerar önskat namn så fungerar snabbvalet utan några problem.
Beträffande ditt problem med uppdateringen så är din beskrivning så knapphändig att det inte kan utredas. Jag vill gärna att du skickar en mer utförlig problembeskrivning direkt till mig. E-postadressen får du genom att högerklicka på mitt namn i rubriken.
Av Gunnar Jonsson (M00707) Torsdagen den 22 juni, 2006 - 10:38: |
Släktmatrikel i trädform har även förut givit förskjutna stamlinjer. Om man anger samma höger- och vänstermarginal så fungerar det.
Av carl-erik ripa Torsdagen den 22 juni, 2006 - 12:22: |
Jag har installerat 8.b och det fungerar bra men var hittar jag uppgift hur de nya 6 mallarna i HTML ser ut