Arkiverade (äldre) inlägg fram till 23 mars, 2006

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Koppling till DISBYT och Genline: Koppling till DISBYT: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 23 mars, 2006
Av jesper Borglund Fredagen den 10 september, 2004 - 14:48:

Tack för förslaget Alf men det är inte detta heller.
Jag jobbar själv med utveckling av webbaserade tjänster så jag känner till vad du menar. Detta är dock ngt annat.
mvh
Jesper

Av Karl-Edvard Thorén Onsdagen den 15 september, 2004 - 21:54:

Sökning i Disbyt via Disgen och Internet direkt.
Hej Jesper, jag har just provat som jag förstår ditt case. Jag sökte en person via Disgen och tar fram flera nivåer i familjen, sedan går jag, utan att röra disgen, via Dis hemsida in och söker direkt i Disbyt. Nu har jag två fönster i Disbyt med olika personer och familjer och kan utam problem växla mellan dessa båda disbyt fönster och växla familjer.
Så problemet är något annat. Jag kör Windows NT kan det inverka.

Av Henry Franzén Söndagen den 3 juli, 2005 - 22:41:

"Sök i Disbyt på Nätet" med Disgen 8.1.

Efter att ha ändrat URL under Inställningar - Systemet som beskrivits ovan fungerar det fortfarande inte. Felmeddelande: "Authorization Required" dyker upp. Jag har testat att först logga in på Disbyt som avancerad användare men utan effekt.

Någon som har nåt tips?

Av Sten-Sture Tersmeden Tisdagen den 21 mars, 2006 - 21:58:

Skulle lägga in ny URL till DISPOS men lyckades sabba den! Försökte gå tillbaka till DISBYT url, men får inte till det. Får bara veta att sidan inte är tillgänglig. Har försökt få dit den rätta genom ominstalltion mm.
Någon som kan sända en korrekt URL?

Av Joel Vogler Tisdagen den 21 mars, 2006 - 22:22:

Inställningar som rör systemet, URL för Disbyt:

http://disbyt.abc.se/~disbyt/cgi-bin/db/db00.cgi?execute=search&lingua=sv1&searchname=%s&searchsubjekt=%s&searchplace=%s&searchfylke=%s&fromyear=%s&toyear=%s&original=1

Av Sten-Sture Tersmeden Onsdagen den 22 mars, 2006 - 08:40:

Tyvärr så funkar det inte. Hämtade själv den långa strängen från andra datamappar (andra DG8Data) som jag hade sparade och det funkade inte heller.
Något mer ställe som också skall ändras tillbaka?

Av Gunnar Jonsson (M00707) Onsdagen den 22 mars, 2006 - 10:17:

Så här ser min länk ut och den funkade nyss:

http://frigg.abc.se/~disbyt/cgi-bin/db/db00.cgi?execute=search&lingua=sv1&searchname=%s&searchsubjekt=%s&searchplace=%s&searchfylke=%s&fromyear=%s&toyear=%s&original=1

Av Sten-Sture Tersmeden Onsdagen den 22 mars, 2006 - 14:05:

Tack för URL:erna. De funkar perfekt om jag kör från Internet Explorer men från Disgen går det inte!?

Jag installerade ju om programmet, inte ens då gick det, så nu står jag där och vet inte vad det beror på?

Av Christer Gustavsson Onsdagen den 22 mars, 2006 - 20:07:

Sten-Sture,

följande funkar för mig:
http://frigg.abc.se/~disbyt/cgi-bin/db/db00.cgi?execute=search&lingua=sv1&searchname=%s&searchsubjekt=%s&searchplace=%s&searchfylke=%s&fromyear=%s&toyear=%s&original=1

vilket ser ut att likna ovanstående.

Av Gunnar Jonsson (M00707) Torsdagen den 23 mars, 2006 - 17:47:

Min länk funkade i DISGEN, men brandväggen frågade om internetaccess vilket jag godkände, kanske det som krånglar.