Av Stig-Göran Nyman Torsdagen den 17 oktober, 2002 - 17:11: |
Jag har stött på problem, fick virus trodde jag men det var falskt alarm, men jag tog bort några filer som mitt virusprogram sade att var infekterade, jag tappade en fil som heter,"C:\Program\Vanliga filer\Borland Shared\Bde\""idr20009.dll"", min fråga kan någon tala om för mig var jag kan finna denna fil, för att återinstallera den.
MVH
Stig-Göran Nyman
Medl. no12628
Av Inger Amnefelt Fredagen den 18 oktober, 2002 - 06:31: |
Det beror på vilka program du har installerde på datorn. Något måste installeras om.
När jag sökte på min egen dator så fanns idr20009.dll under ett bibliotek som jag har EmigrantCD installerad.
MVH
Inger Amnefelt
No 10065
Av Rick Ekman Fredagen den 18 oktober, 2002 - 13:11: |
Hej
Gå in på följande sida, visserligen på tyska men en guldgruva för "borttappade" systemfiler.
http://www.treiber-archiv.de/
Klicka på systemfiler, dll-filer, i och så vidare så hittar du den!
Lycka till
Rick
Av Stig-Göran Nyman Tisdagen den 22 oktober, 2002 - 17:44: |
Tack.
Jag lyckades lösa problemet, jag kom på att det kunde finnas en fil som var rätt fil på min gamla dator som min son tog med sig till Stockholm när han började studera. Och jag kunde återställa min bordland databas med den filen det var troligtvis samma fil. Jag har varit på resa och har inte hunnit tacka tidigare.
MVH
Stig-Göran Nyman
No12628
Av Ulf Wiman Onsdagen den 30 oktober, 2002 - 22:42: |
Varför går det ej att radera dubletter i disgen 8
Vid ny sökning kommer alla tillbaka.
Ulf Wiman
Av Stig-Göran Nyman Torsdagen den 31 oktober, 2002 - 05:48: |
Pröva med att återskapa sökindex. Finns under meny verktyg och sökindex.
Mvh
Stig-Göran Nyman
No 12628.
Av Ulf Wiman Torsdagen den 31 oktober, 2002 - 08:15: |
Hej Stig
Det spelar ingen roll. De finns där ändå efter en återskapning.
Ulf Wiman
Av Stig-Göran Nyman Torsdagen den 31 oktober, 2002 - 16:14: |
Hej.
Hur gör du vid radering av dublettperson, det fungerar inte att radera i söklistan, men om man arangerar söklista och familjeöversikt bredvid varandra och radera i familjeöversikten fungerar dett för mig. Jag brukar ha bägge fönste öppna samtidigt och klicka på den person som jag anser att är dubblett och sedan radera i familjeöversikten.
MVH
Stig-Göran Nyman
No 12628
Av Rolf Person Lördagen den 8 mars, 2003 - 14:51: |
Av olika skäl har jag flera hårddiskar. När jag härommdagen skulle städa på en av dessa, så fann jag datafiler från DISGEN där de ej skall vara.
Nyfiket letade jag vidare och fann att jag har fyra uppsättningar av datafiler till DISGEN!
Kan någon ge mig tips på hur jag skall länka ihop dessa så att jag har en fil, men utan dubletter.
Det kan vara så att ett backupförsök gått snett vid något tillfälle.
Det går inte att utläsa vilken fil som senast redigerats!
Av Bengt Kööhler Torsdagen den 8 maj, 2003 - 20:40: |
Hej!
Har de senaste dagarna fått ett meddelande när Dis
avslutas. Programmet har utfört en förbjuden åtgärd. Enl. inform.är åtgärden: Ogiltigt sidfel i
modul Disgen.EXE på adress 015f:00ea814.
Vad gör man åt detta?
Undrar med MVH
6067 Bengt Kööhler