Av Yvonne Korn Måndagen den 8 mars, 2004 - 17:47: |
Lennart, vilken Windows-version har du? Inte Office-paketet utan själva operativsystemet är det som efterfrågas, alltså Windows 98, ME, 2000 eller XP?
Av Sune Fälth Måndagen den 8 mars, 2004 - 21:31: |
Lennart Johansson
Samtliga insändare ovan, utom L Johansson, har vad jag kan se, rätt i sina påståenden och frågor. Själv kör jag både XP Pro och Home, båda har kompatibilitetsfliken.
Vilket operativsystem du har installerat är en historia som du inte tycks begripa själv, och du borde nog vara lite försiktigare med dina påståenden och påstridanden i fortsättningen med så lite på fötterna.
I varje fall har du fått Birgitta Modin-Gjerling att tro att kompatibilitetsfliken inte finns i XP Pro, den finns där.
MVH
Sune Fälth
Av L Johansson Måndagen den 8 mars, 2004 - 22:05: |
Ok!
Det är Disgenträdet och kompatibilitesfliken det handlar om.
I det BLÅ disträdet finns ingen kompatibilitetsflik vid högerklick. Men vid högerklick på disgens startknapp med GRÖNA TRÄDET Då kommer det upp TRE flikar. Jag klickade på blå trädet och då blev det bara allmäntflicken som kom upp.
Jag har aldrig påstått att det berodde på Win XP. Och jag vet också vilket OS jag har installerat.
Av Sune Fälth Måndagen den 8 mars, 2004 - 22:16: |
Lennart Johansson
Du har inte vetat vilket operativsystem du använt, det framgår av dina påståenden. Jag har inte för avsikt att argumetera mer i den här frågan och lägger därför på locket.
Av Gunnar Jonsson Tisdagen den 9 mars, 2004 - 19:03: |
Nu blev jag nyfiken, vart får man tag i ett BLÅTT disgenträd?
Av L Johansson Tisdagen den 9 mars, 2004 - 20:47: |
På DIS hemsida finns ett bått träd.
Jag var på fel ställe med mitt högerklick. Därför kom det inte upp mer än EN flik.
I Disgenprogrammets startikon finns ett grönt träd.Högerklick där så kommer tre flickar upp.
LJ
Av Gabriel Frisk Onsdagen den 10 mars, 2004 - 07:17: |
...vilket ju bevisar att Sune har rätt, LJ är ute och cyklar i djupa skogen. Men Birgittas system fungerar nu så jag tycker att vi slutar diskussionen här.
Av L Johansson Onsdagen den 10 mars, 2004 - 11:24: |
BIRGITTA DU HAR RÄTT!!!
Jag högerklickade på det BLÅ disträdet på disgens hemsida. Du skriver ju klart och tydligt DISGENTRÄDET men det tänkte jag inte på.
Birgitta, ursäkta misstaget jag gjorde!
Av Jan Augustson Fredagen den 21 januari, 2005 - 18:24: |
Hej. Vilket fel har jag gjort? Förde över allt släktmtrl till ny bärbar dator. Har senaste versionen av Disgen + uppdatering, samt XP home. Allt funkar perfekt. MEN, - när jag skall skriva ut en antavla i GRAFISK form får alla personer dubbla förnamn. Har kollat alla andra utskriftsformer, där blir förnamnen rätt.
Av Joel Vogler Fredagen den 21 januari, 2005 - 20:35: |
Hej Jan,
Kolla Inställningar - Antavlor (repektive Stamtavlor) - Grafisk - Innehåll!
Det kan vara så enkelt att du har bockar både för 'Alla förnamn' och 'Tilltalsnamn'.