Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Datumformat mm

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    Jag inser inte problemet. Om du vill hålla databaserna skilda så måste du använda olika datamappar precis som tidigare. Men om du vill ha alla personerna i samma hög och skilja på dem på olika sätt vid sökning så är det flaggor som gäller. Det är precis lika enkelt att välja en flagga som att välja en flock vid sökning.
    Det är ju lättare att växla mellan olika flockar än datamappar. Om man som många med mig även använt vissa flockar till andra släkter än min egen (t ex uppdragsforskning).

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Citat Ursprungligen postat av kallstrand Visa inlägg
    Det är ju lättare att växla mellan olika flockar än datamappar. Om man som många med mig även använt vissa flockar till andra släkter än min egen (t ex uppdragsforskning).
    Jo, men poängen är att om du vill hålla din egen forskning och din uppdragsforskning strikt åtskilda var du även i 8.2 tvungen att använda särskilda datamappar. Här är det alltså ingen ändring i Disgen 2016.

Om du däremot använde flockar för att skilja på "eget och andras" i 8.2, så använder du flaggor för detta i Disgen 2016. Det blir samma effekt.

Sedan kan det mycket väl vara så att det går att göra ändringar i Disgen 2016 så att hanteringen av flaggor blir smidigare för den som mest använder flaggorna för att skilja på "eget och andras". Det får vi i så fall utveckla med tiden, och konstruktiva förslag kan man gärna posta här på forumet.
    Vice ordförande (2025) & Disgenutvecklare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •