DIS-lösenord

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: DIS-lösenord

Av Eva Dahlberg Torsdagen den 23 februari, 2006 - 17:40:

Hej Emanuel, det är väl bättre att kontakta DISBYT-ombudet och fråga om personen hunnit köra ditt utdrag ännu, i stället för att skicka in ett nytt? Då får du ju reda på om svaret är skickat eller inte.

Hälsningar,
Eva Dahlberg
medlem 7851

Av Emanuel Norberg Fredagen den 24 februari, 2006 - 14:28:

Ok, jag ska göra så.

Tack!

/Emanuel Norberg

Av anita ursin Söndagen den 21 december, 2008 - 01:01:

hei. er fra norge og lurer på om noen kan hjelpe meg.

Av anita ursin Söndagen den 21 december, 2008 - 01:03:

å finne min svenske slekt i Vastmanland lan

Av anita ursin Söndagen den 21 december, 2008 - 01:10:

Hun heter Julie Henriksdatter f. 1887 i Norge og død 1960. Gift med Edvin Haugen.

Av Tom Barckman Söndagen den 21 december, 2008 - 13:44:

Hej Anita!
Här söker Du inte Dina anor. Gå in på
www.genealogi.se och klicka på Anbytarforum. Du måste nog betala en avgift, 100 kr, för att skriva där.
Din ana Julie hittar jag i alla fall inte på CD-skivan Sveriges Dödsbok nr 3.
Hälsningar och God Jul
Tom

Av P.Anders.K Govenius Måndagen den 6 april, 2009 - 22:40:

Hej....
Jag söker all information jag kan få om min mormors släkt Fredriksson från Stenberga Jönköpings län.

Av Kjell Johansson Tisdagen den 6 oktober, 2009 - 07:16:

Testar

Av Agneta Möller Onsdagen den 28 juli, 2010 - 13:16:

Hej,

Jag kan logga in på dis med både mitt gamla och nya användarnamn och lösenord. Är det riktigt? Jag får nedanstående meddelande när jag ska logga in på dis, har jag fel inställning i min webbläsare?

Användarnamn och lösenord krävs för servern disbyt.abc.se på DISBYT.

Varning: Den här servern begär att du ska skicka ditt användarnamn och lösenord på ett sätt som inte är säkert (grundläggande autentisering utan säker anslutning).

Av Rolf Eriksson Onsdagen den 28 juli, 2010 - 13:36:

Agneta
Du ska använda det användarnamn som börjar med m och till detta hörande lösenord. Inloggningsuppgifterna är de samma till båda servrarna, abc och bertil, och du kommer in på den ena från hemsidan och den andra från Disgen. därför får man två inloggningsförfaranden. Inloggningsuppgifterna gäller också för Dispos och DisForum. Bocka i rutorna i din dator så kommer den ihåg dina uppgifter och du slipper varningen.

Av Agneta Möller Torsdagen den 29 juli, 2010 - 11:16:

Tack Rolf!

Jag har bockat i rutorna "kom ihåg lösenordet" på båda servrarna men får ändå upp varningen.

Av Rolf Eriksson Torsdagen den 29 juli, 2010 - 13:08:

Nu har jag loggat in mig med dina inloggningsuppgifter och inte fått någon varning. Det är nog din webläsare, ett virusprogram eller en brandvägg som varnar och jag vet inte hur du ska få bort detta.

Av Sten Magnusson Tisdagen den 10 augusti, 2010 - 09:52:

Angående sökning av anor m.m. se även Arkivguidens forum där man inte behöver betala något. Dessutom är Forumreglerna enklare och har t.ex. numrering vilket inte är fallet på Anbytarforum. F.ö. är det numera gratis att skriva även på Anbytarforum trots att man måste skaffa användarkonto.

Mvh/Sten Magnusson


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: